МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

РЕГИОНАЛНО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО - КЮСТЕНДИЛ

Актуално

Към 29.11.2021 г. в общини Дупница, Кюстендил, Рила и Сапарева баня 14-дневната заболяемост е над 500 на 100 000 население. В общини Бобов дол, Бобошево, Кочериново, Невестино и Трекляно 14-дневната заболяемост е под 500 на 100 000 население.
Към 30.11.2021 г. в общини Дупница, Кюстендил, Рила и Сапарева баня 14-дневната заболяемост е над 500 на 100 000 население. В общини Бобов дол, Бобошево, Кочериново и Невестино 14-дневната заболяемост е в интервала 250-500 на 100 000 население. В община Трекляно 14-дневната заболяемост е под 250 на 100 000 население.
На основание т. 3 от Заповед № РД09-4755/30.11.2021 г. на министъра на образованието и науката за учениците от общини с заболяемост над 500 на 100 000 население се организира обучение от разстояние в електронна среда чрез използване средствата на информационните и комуникационните технологии, освен за учениците от I до ХII клас, когато за тях са изпълнени условията по т. 20, буква „а“ от Заповед № РД-01-973/26.11.2021 г. на министъра на здравеопазването.
На основание т. 4 от Заповед № РД09-4755/30.11.2021 г. на министъра на образованието и науката в училищата на териториите на общини с достигната 14-дневна заболяемост между 250 и 500 на 100 000 население се организира обучение от разстояние в електронна среда чрез използване средствата на информационните и комуникационните технологии за 50% от паралелките във всяко училище. За учениците от I до ХII клас, за които са изпълнени условията по т. 20, буква „а“ от Заповед № РД-01-973/26.11.2021 г. на министъра на здравеопазването, както и в случаите когато най-малко 50% от учениците в паралелката разполагат с валиден документ за ваксинация, преболедуване, наличие на антитела или за отрицателен резултат от лабораторно изследване, не се прилага ротация и те не се включват при изчисляване на процента паралелки за ротация.
В общини с достигнати 14-дневната заболяемост под 250 на 100 000 население учениците се обучават присъствено.

МЕСЕЧНА ЦЕЛЕВА ПОМОЩ ЗА СЕМЕЙСТВА С ДЕЦА ДО 14-ГОДИШНА ВЪЗРАСТ ПРИ ОБЯВЕНО ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ ИЛИ ОБЯВЕНА ИЗВЪНРЕДНА ЕПИДЕМИЧНА ОБСТАНОВКА

Предстоящо

За пореден път и през тази учебна година от октомври до декември 2021 г. са планирани обучения на 350 учители на тема: „Методи за оценяване в международното изследване PISA 2022“. Обученията се включени в Национална програма „Квалификация“ на МОН.

Изследването PISA (Programme for International Student Assessment) – Програмата за международно оценяване на учениците, оценява 15 годишните ученици в три области: функционална грамотност при четене, математика и природни науки и се провежда през три години, като всеки път една от трите области е основна за изследването. Следващият цикъл трябваше да се проведе през 2021 г. с основна област математиката, но заради Covid-19 основното изследване ще се проведе през 2022 година.

Обученията се организират в събота и неделя като в програмата са предвидени 12 академични часа, които се провеждат от разстояние в електронна среда и са разпределени по преценка на лекторите и 4 часа – неприсъствено, самостоятелно обучение. Всеки учител, който е присъствал на обученията и е изпълнил заданията на лекторите, ще получи удостоверение с 1 квалификационен кредит.

Информация за датите и за регистрация е публикувана на интернет страницата на ЦОПУО (copuo.bg) в раздел дейности – обучения.

Линк за достъп до повече информация: Обучения на учители по Национална програма „Квалификация“

Национална програма ,,Мотивирани учители“ 2021 г.

Публикувано на 25.03.2021 г.

На официалната страница на МОН в рубриката ,,Програми и проекти“ е публикувана одобрена от министъра на образовеанието и науката процедура за кандидатстване и подбор на участниците, както и образци на заявление за кандидатстване и тристранен договор за участник.

Кандидатите, които желаят да се включат в процедура по подбор за участие в дейностите на Модул 2, подават заявление с приложени копия на необходимите документи в РУО – Кюстендил в срок до 31 март 2021 г.

Информация за процедурата за кандидатстване, образци на документите за кандидатстване, сроковете за кандидатстване и включването в програмата може да видите тук:

Процедура за кандидатстване

Образец на заявление за кандидатстване

Проект на договор

НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА (МОН) И НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ОТБРАНАТА (МО) „ИЗУЧАВАНЕ И СЪХРАНЯВАНЕ НА ТРАДИЦИИТЕ И ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ“ 2021 (за ученици от VIII до X клас)

Публикувано на 06.04.2021 г.

Приложения:

1. Национална програма на Министерството на образованието и науката (МОН) и на Министерството на отбраната (МО) „Изучаване и съхраняване на традициите и историята на българската армия";
2. Формуляр за кандидатстване по програмата;
3. Декларация образец;
4. Оценъчна таблица по програмата;
5. Табличен отчет по програмата;
6. РМС № 257/25.03.2021 г.

Предстои изпълнението на Националната програма на Министерството на образованието и науката и на Министерството на отбраната „Изучаване и съхраняване на традициите и историята на българската армия", приета с РМС № 257/25.03.2021 година.

Националната програма включва два модула:

Модул А „Разработване на училищни проекти, свързани с изследване на историческото минало на българската армия, както и за тържествено отбелязване на Деня на храбростта и празника на Българската армия - 6 май";

Модул Б „Провеждане на национален форум за обучение и за представяне на добри практики на ученици, участващи в дейностите от Модул А), на тема: „Запознаване на учениците с военното дело и със славното историческо минало на българската армия и споделяне на добри практики".

ПРОЦЕДУРА ПО КАНДИДАТСТВАНЕ И ОЦЕНЯВАНЕ НА ПРОЕКТИТЕ

Прочети още...

Национална програма „Иновации в действие“

 

Обмен на иновативни практики в Пето ОУ „Христо Ботев“, Кюстендил

В тридневен обмен на иновации по НП „Иновации в действие“ в Пето ОУ „Христо Ботев“, Кюстендил гости бяха учители и ученици от ОУ „В.Левски“, град Кнежа и ОУ „А. Страшимиров“, с.Светлен, общ.Търговище. Екипи от Пето ОУ представиха пред гостите един нов поглед при изучаването на STEM – науки.
Г-жа Костова и учениците от трети клас представиха час за занимания по интереси „Приложна наука“ на тема „Малки детективи“. Обучението бе изнесено в една от залите на „Торготерм“ АД, където малките детективи писаха и разчитаха невидими писма, правиха научни опити и експерименти, запознаха се с устройството и приложението на дрон и робот, обсъждаха и правиха изводи в една различна, креативна среда. Децата бяха силно впечатлени от новите тнехнологии и мотивирани да изучават науки, за да получат по- добра реализация в живота. В експерименталната работа на третокласниците активно се включиха и учениците от гостуващите училища.
Чрез бинарния урок „Бягаща математика“, проведен от М. Миленкова - начален учител и В.Николов- учител по ФВС, учениците доказаха, че изучаването на математиката може да бъде лесно и забавно. Учениците, преминавайки през различни изпитания – подвижни игри и математически задачи, откриха „ключа на знанието“.
Младите еколози от 4 клас и г-жа И. Вучкова изследваха замърсяването на водите и коритото на река Банщица, научиха как се пречистват водите. Чрез метода „Дърво на решенията“ учениците направиха важни заключения относно опазването, пречистването и разумното използване на водите.
В седми клас бе проведен бинарен урок „Законът на Ом. Формули и математически изчисления“. Учениците с професионалното ръководство на Св. Петров – учител по физика и Д. Шиякова – учител по математика, откриха взаимната свързаност между физиката и математиката, осъзнаха, че когато двете науки си „помагат“, ученето става по- лесно, а трудните предмети – по – разбираеми.
Срещата завърши с кръгла маса на тема „Иновативни методи и похвати за качествено образование“, на която бяха споделени иновативни практики, идеи, предизвикателства и решения. На срещата присъстваха и педагози от ОУ „Васил Главинов“, град Велес, Северна Македония.

Прочети още...