МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

РЕГИОНАЛНО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО - КЮСТЕНДИЛ

Актуално

OkolnaSreda2k23
                                                           
                                     Световен ден на околната среда – 5 юни
 
Световният ден на околната среда, отбелязван на 5 юни е сред най-значимите международни дни за действия, насочени към опазване на околната среда. Денят на околната среда се координира от Програмата на ООН за околната среда (UNEP) и се провежда ежегодно от 1974 г. насам, като се е превърнал в най-голямата глобална платформа за популяризиране на действия свързани с опазването на околната среда и с милиони хора от цял свят, ангажирани да защитят планетата. 
 
Темата на Световния ден на околната среда тази година ще се съсредоточи върху решенията за замърсяването с пластмаса в рамките на кампанията #BeatPlasticPollution.
 
Световният ден на околната среда е напомняне, че действията на хората по отношение на замърсяването с пластмаса имат значение. Стъпките, които правителствата и бизнеса предприемат за справяне със замърсяването с пластмаса, са следствие от това действие. Време е да ускорим и прехода към кръгова икономика. Време е да победим замърсяването с пластмаса. 
 
Светът е залят от пластмаса. Всяка година се произвеждат повече от 400 милиона тона пластмаса, като половината от тях са проектирани да се използват само веднъж. От тях по-малко от 10 процента се рециклират. Приблизително 19-23 милиона тона от пластмасовите изделия попадат в езера, реки и морета. Днес пластмасата задръства нашите сметища, изтича в океана и се изгаря в токсичен дим, което я прави една от най-сериозните заплахи за планетата.
 
По-малко известно е, че микропластмасата намира своя път в храната, която ядем, във водата, която пием, и дори във въздуха, който дишаме. Много пластмасови продукти съдържат опасни добавки, които могат да представляват заплаха за нашето здраве.
 
Добрата новина е, че имаме наука и решения за справяне с проблема – и много неща вече се случват. Това, което е най-необходимо сега, е  правителствата, компаниите и другите заинтересовани страни да обединят усилия за разрешаване на тази криза. Това подчертава значението на този Световен ден на околната среда, който мобилизира действия от всяко кътче на света.
 
Световният ден на околната среда през 2023 г. ще покаже как страните, бизнеса и хората се учат да използват материала по-устойчиво, предлагайки надежда, че един ден замърсяването с пластмаса ще остане в историята.
 
Държава домакин на Световния ден на околната среда през 2023 г. е Кот д'Ивоар в партньорство с Нидерландия. 
 
Кот д'Ивоар демонстрира лидерство в кампанията срещу пластмасовото замърсяване. От 2014 г. забранява използването на найлонови торбички, подкрепяйки преминаването към опаковки за многократна употреба. Най-големият град в страната, Абиджан, също се превърна в център за стартиращи фирми, ориентирани към околната среда.
 
„Бичът на пластмасовото замърсяване е видима заплаха, която засяга всяка общност“, казва Жан-Люк Аси, министър на околната среда и устойчивото развитие на Кот д’Ивоар. „Горди сме да подкрепяме разнообразни методи за „лечение“ на пластмасовата пандемия.“
 
Тази година Световният ден на околната среда ще бъде подкрепен от правителството на Нидерландия, която е една от страните, предприели амбициозни действия свързани с жизнения цикъл на пластмасата. „Замърсяването с пластмаса и вредното въздействие, което оказва върху здравето, икономиката и околната среда не могат да бъдат пренебрегнати. Необходими са спешни действия. В същото време се нуждаем от истински, ефективни и стабилни решения“, каза Вивиан Хейнен, министър на околната среда на Нидерландия. „Като част от няколко политики, насочени към пластмасите, Нидерландия и европейската общност като цяло са напълно ангажирани да намалят производството и потреблението на пластмаса за еднократна употреба, която може и трябва да бъде заменена с трайни и устойчиви алтернативи.“
 
Кампанията за Световния ден на околната среда за 2023 г. #BeatPlasticPollution призовава за глобални решения за борба със замърсяването с пластмаса.
 
За повече информация може да последвате линка: https://www.worldenvironmentday.global/ 

 

Предстоящо

Прием на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от центрове за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства за учебната 2023/2024 година

I. Изисквания към учениците при кандидатстване:
Учениците трябва да отговарят на условията, определени в чл. 55 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, с изключение на учениците със специални образователни потребности, по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО. /чл. 55 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование гласи: За определените с държавния план-прием места в VІІІ клас могат да кандидатстват ученици, които успешно са завършили основно образование в годината на кандидатстването, както и лица, които не са по-възрастни от 17 години, навършвани в годината на кандидатстване/.
II. Необходими документи при кандидатстване:
Учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, учениците със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, учениците от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, учениците от центровете за настаняване от семеен тип и учениците, настанени в приемни семейства, се явяват с документ за самоличност при подаването в РУО – Кюстендил на документите по чл. 96, ал. 2 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование.
Учениците подават в РУО – Кюстендил от 03 до 21 май 2023 година следните документи:
1. заявление с подредени желания по образец;
2. протокол от специализирана по профила на заболяването лекарска консултативна комисия с приложени лична амбулаторна карта, медицински изследвания, епикризи и консултации, документиращи заболяването, или решение на районна експертна лекарска консултативна комисия - за учениците по чл. 95, ал. 1 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование;
3. служебна бележка, удостоверяваща настаняването в центровете за настаняване от семеен тип - за учениците по чл. 95, ал. 2 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование;
4. нотариално заверено копие от договор за настаняване на ученика в приемно семейство съгласно чл. 27, ал. 5 от Закона за закрила на детето.
5. медицинско свидетелство, издадено от лекуващия лекар на ученика, удостоверяващо, че специалностите от професии, за които кандидатства, не са противопоказани на здравословното му състояние – за учениците от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от центровете за настаняване от семеен тип и учениците, настанени в приемни семейства.
III. Срок за приемане на документи:
от 03.05.2023 г. до 21.05.2023 г. включително (без почивни и празнични дни)
IV. Месторабота на комисията за приемане на документи:
Работно време : от 09.00 до 17.30 часа (без почивни и празнични дни)
Месторабота: РУО – Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 55, етаж VI, стая № 6
V. Насочване на учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания
Комисията насочва учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания по списъци, утвърдени от министъра на здравеопазването и съгласувани с министъра на образованието и науката, публикувани на електронната страница на Регионално управление на образованието – Кюстендил. /изтегли/

Списък на хроничните заболявания, физическите и сензорните увреждания и професиите и специалностите за приемане на ученици в VІІІ клас в училищата от област Кюстендил съгласно държавния план-прием за учебната 2023-2024 година за област Кюстендил

Комисията осъществява дейността си в съответствие Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование на МОН.

Телефон за информация: 0879992905

Проект BG05M2OP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.

LogoScienceAndEducationForIntelligentGrouth

Проект № BG05M2ОP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“ е на обща стойност 104 959 178,01 лева и се финансира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОП НОИР) 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, с конкретен бенефициент Министерството на образованието и науката (МОН).

obrazovaniezautreshniatden

Продължителността на проекта е 36 месеца, считано от 15.10.2019 г.

Основната цел на проекта е въвеждането и поддържането в национален мащаб и популяризирането на референтен модел за насърчаване на придобиването на по-голяма цифрова компетентност и въвеждането на системен и комплексен институционален подход на МОН за интегриране на образователните технологии, както и за насърчаване и мотивация за тяхното използване. С проекта се цели отварянето на образованието и образователните институции към дигиталните технологии чрез внедряването на нови решения за по-добро персонализирано обучение, което да позволи на учителите да предприемат мерки с по-точни и ефективни подходи към всеки отделен учащ и повишаване на мотивацията чрез насърчаване на самостоятелното обучение и самооценка, включително извън класната стая.

Специфичните цели на проекта са:
1. Усвояване на знания и умения за работа в дигиталното общество;
2. Подобряване на достъпа до образование, в т.ч. чрез използване на леснодостъпни платформи и мобилни приложения;
3. Намаляване на различията в резултатите от ученето в различните училища и населени места;
4. Модернизиране на учебни програми, учебни планове, учебници и учебни помагала;
5. Повишаване на качеството на образованието, за по-добрата дигитална подготовка на учащите се, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда;
6. Насърчаване модернизирането на образованието и ученето през целия живот;
7. Осигуряване на условия и подкрепа за прилагането на педагогически иновации и съвременни подходи на преподаване.
Дейностите по проекта се реализират на територията на Република България. Финансирането на дейностите по проекта е от Европейския социален фонд (ЕСФ). Проектът се съфинансира със средства от ЕСФ – 85% и от Държавния бюджет на Република България – 15%.

Целевите групи по проекта са:
1. Деца и ученици;
2. Учители;
3. Директори;
4. Други педагогически специалисти;
5. Родители.

Основните дейности по проекта са:
1. Дейност 1 Изграждане на облачна среда и внедряване на платформа за образователни услуги и съдържание с надежден комуникационен достъп на потребители – експерти, педагогически кадри, ученици и родители.
2. Дейност 2 Изграждане на модерна защитена образователна среда в училищата и
детските градини, базирана на съвременни съоръжения /оборудване за онагледяване/ представяне на учебния материал чрез ИКТ (като интерактивни дъски, интерактивни маси за детските градини, таблети, мултимедийни проектори и дисплеи за визуализация на интерактивно съдържание, специализирана съвременна техника и за ученици със сензорни увреждания, аутисти, ДЦП и др.).
3. Дейност 3 Обучения на педагогически специалисти (учители, директори, зам.-
директори и др. с преподавателска заетост) по и със средствата на ИКТ, но не само.
3.1. Обучение в дигитални умения за създаване на дигитално съдържание за учебния процес;
3.2. Обучение на учители за преподаване на знания и умения по дигитална грамотност – ключови дигитални умения – базови и за напреднали, нови технологии, продукти и програми, медийна грамотност, онлайн съдържание и поведение, и др. за повишаване дигиталната компетентност на учащите се;
3.3. Обучения на учители за програмиране/кодиране, кибер сигурност, защита на интелектуална собственост и др.;
3.4. Обучение на учители за работа с дигитални ресурси и внедрената платформа за образователни услуги и съдържание с цел въвеждане на иновативни методи на преподаване чрез съвременни ИКТ.
4. Дейност 4 Разработване на дигитално образователно съдържание като електронни учебници и е-помагала по учебни предмети, интерактивни и мултимедийни уроци, образователни приложения и игри, тестове и др. Контрол на съответствието на дигиталното съдържание с утвърдените програми и добрите педагогически практики.
5. Дейност 5 Идентифициране и утвърждаване на стойностни дигитални образователни ресурси – международни и национални, с отворен достъп и внедряването им в платформата за образователни услуги и съдържание (вкл. и за ученици със сензорни увреждания, аутисти, ДЦП и др.).
6. Дейност 6 Повишаване на дигиталната компетентност и умения на учениците под формата на извънкласни дейности (клубове по интереси и допълнителни занимания по ключови дигитални умения – базови и за напреднали, включително и компютърно моделиране/кодиране).
7. Дейност 7 Информационни кампании за ползите от дигиталната компетентност, кибер безопасност, медийната грамотност, защита на интелектуалната собственост, промотиране на EU Code Week и др.
В техническото и финансовото изпълнение на дейности 2, 3, 4, 6 и 7 и в извършването на разходи участват държавните и общински училища, определени на етап „Кандидатстване“ в проектното предложение по процедура „Образование за утрешния ден“;
На територията на област Кюстендил дейности по проекта реализират – 2 детски градини и 27 основни, средни училища и професионални гимназии.
Реализира се дейност 6, която включва организиране и провеждане на извънкласни занимания за повишаване на дигиталната компетентност на учениците, в съответствие с Европейската референтна рамка за оценяване на дигиталните компетентности.
За изпълнение на дейността се сформират два вида клубове по интереси:
1. За допълнителни занимания по ключови дигитални умения – базови и за напреднали, в които могат да се включат ученици от I до XII клас;
2. За компютърно моделиране/кодиране, в които могат да се включат ученици от V до XII клас.

Сформирането на клубовете по интереси по ключови дигитални умения – базови и за напреднали започна през учебната 2019/2020 година, като са сформирани 42 клубове по интереси в училищата, работещи по проекта.

Сформирането на клубовете по интереси по компютърно моделиране/кодиране ще започне през учебната 2020/2021 г. след като учителите преминат обучение, което е предвидено и ще се финансира по друга дейност на проекта.

Занятията се реализират в неучебно време - извън задължителните и избираемите учебни часове на учениците, по време на целодневната организация на учебния ден (извън дейностите по самоподготовка) и/или по време на ваканциите. Продължителността на занятията по време на учебната година и по време на ваканциите е 70 часа, а средната продължителност на учебния час е до 45 минути. Заниманията могат да бъдат организирани със седмичен хорариум и/или на модулен принцип.

Учениците може да надграждат нивото си на компетентност в следващите учебни години по проекта, без да имат право да повтарят ниво на дигитална компетентност.
Програмата за обучение за всяка група в клубовете се разработва в съответствие със знанията и уменията на учениците така, че да се гарантира формирането или развитието на дигиталните им компетентности. Програмата за обучение изисква прилагането на иновативни методи на преподаване и усвояване на практически умения и стимулиране на развитието на творческия потенциал.
Поетапно ще се реализират и останалите дейности по проекта.

Всички дейности по проект „Образование за утрешния ден“ целят максимално използване на дигиталните технологии, чрез внедряването на нови решения за по-добро персонализирано обучение, което да позволи на учителите да предприемат мерки с по-точни и ефективни подходи към всеки отделен учащ и повишаване на мотивацията чрез насърчаване на самостоятелното обучение и самооценка, включително извън класната стая.

Предоставени са по Дейност 2 на проект № BG05M2OP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“ интерактивни дисплеи "Vestel 65IFX", на всички училища по проекта на стойност 6326 лв. без ДДС и 7591,20 лв. с ДДС.

Във връзка с извънредното положение с коронавируса и необходимостта училищата да организират обучение на своите ученици в електронна среда по решение на Министерство на образованието и науката със средства от проекта са предоставени преносими компютри в училищата, които не разполагат с необходимата техника.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Публикувано на 04.11.2020 г.

Проект № BG05M2ОP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“ се финансира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОП НОИР) 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, с конкретен бенефициент Министерството на образованието и науката (МОН).

На този етап се реализират обучения на учители по Дейност 3.2 за преподаване на знания и умения по дигитална грамотност - ключови дигитални умения - базови и за напреднали, нови технологии, продукти и програми, медийна грамотност, онлайн съдържание и поведение и др. В тези обучения участват педагогически специалисти – учители в детски градини, учители от начален, прогимназиален и гимназиални етапи по всички общообразователни учебни предмети, ресурсни учители, психолози и педагогически съветници, с изключение на учителите, които преподават информатика и/или информационни технологии.
Самостоятелни възложители на обучения по Дейност 3.2 на проекта са пет училища и една детска градина от област Кюстендил. Сформирани и одобрени от МОН и РУО – Кюстендил са 10 групи по различни теми, заявени от учителите в съответните училища и детски градини.

Обученията се извършват по теми, отговарящи на целите на проекта, в съответствие с уредения в Наредба № 15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти ред за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти

Предпочитаните теми от учителите, по които се извършват обучения, са следните:

• Развиване на знания и умения за създаване и използване на дигитални интерктивни материали в учебния процес;
• Високотехнологични педагогически средства за учебен процес и използване на онлайн образователно съдържание – свободни образователни ресурси /библиотеки, справочници, музеи/;
• Дигитална компетентност – умения за приобщаване на учениците към учебния процес и защита на дигиталната идентичност;
• Изготвяне на електронни дидактически материали, електронни уроци,електронни тестове чрез съвременните възможности на дигиталните технологии;
• Развитие на компютърни и дигитални компетенции.

В обученията със самостоятелни възложители училища и детски градини ще вземат участие 146 педагогически специалисти.

Регионално управление на образованието – Кюстендил е възложител на пет обучения по дейност 3.2 от Проекта. Сформирани са 5 групи с 92 педагогически специалисти. Общият брой на педагогическите специалисти, които ще преминат обучения, финансирани от проекта към момента е 238 - учители от ДГ и в начален етап; учители в прогимназиален и гимназиален етап по български език и литература, чужд език, история и цивилизации, философия, музика, изобразително изкуство; учители в прогимназиален и гимназиален етап по природни науки по математика, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, биология и здравно образование, география и икономика, технологии и предприемачество, физическо възпитание.

В резултат на обучението всеки учител трябва да придобие компетентност да включва в обучението по своя учебен предмет дейности с учениците, които да развиват техните дигитални компетентности в контекста на изучаваното учебно съдържание по съответния учебен предмет.

На участниците в обученията се издават удостоверения с присъдени 2 квалификационни кредита съгласно разпоредбите на Наредба № 15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Публикувано на 07.06.2022 г.
 
Проект № BG05M2ОP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“ се финансира по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОП НОИР) 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, с конкретен бенефициент Министерството на образованието и науката (МОН) се реализира на територията на област Кюстендил.
 
Приключи изпълнението на Дейност 3.2 – Обучения на педагогическите специалисти от училищата в област Кюстендил.
 
Реализирани се обучения, финансирани от проекта, на учителите по дейност 3.2 за преподаване на знания и умения по дигитална грамотност - ключови дигитални умения - базови и за напреднали, нови технологии, продукти и програми, медийна грамотност, онлайн съдържание и поведение, и др. В тези обучения участват педагогически специалисти – учители в детски градини, учители от начален, прогимназиален и гимназиални етапи по всички общообразователни учебни предмети, ресурсни учители, психолози и педагогически съветници, с изключение на учителите, които преподават информатика и/или информационни технологии. 
 
Пет училищата и една детска градина от област Кюстендил кандидатстваха като самостоятелни възложители на обученията по Дейност 3.2 на проекта. В резултат на това са сформирани и одобрени от МОН и РУО – Кюстендил 10 групи по различни теми заявени от учителите в съответните училища и детски градини.
 
Обученията се осъществиха по теми, отговарящи на целите на проекта, в съответствие с уредения в Наредба № 15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти ред за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти
 
Предпочитаните теми от учителите, по които бяха извършени обучения, финансирани от проекта са следните:
• Развиване на знания и умения за създаване и използване на дигитални интерктивни материали в учебния процес;
• Високотехнологични педагогически средства за учебен процес и използване на онлайн образователно съдържание – свободни образователни ресурси /библиотеки, справочници, музеи/;
• Дигитална компетентност – умения за приобщаване на учениците към учебния процес и защита на дигиталната идентичност;
• Изготвяне на електронни дидактически материали, електронни уроци,електронни тестове чрез съвременните възможности на дигиталните технологии;
• Развитие на компютърни и дигитални компетенции
   
В обученията със самостоятелни възложители училищата и детските градини участваха 146 педагогически специалисти от различни етапи на предучилищното и училищното образование в областта. Учителите са получили сертификати за участието си в обучението с 2 квалификационни кредита.
 
Регионално управление на образованието – Кюстендил е възложител на обучения по дейност 3.2 от Проект „Образование за утрешния ден“. Сформирани са 5 групи с 92 педагогически специалисти. Обученията са проведени и финансирани от Проект „Образование за утрешния ден. Общият брой на педагогическите специалисти, които са преминали обучения, финансирани от проекта до момента е 238 - учители от ДГ и в начален етап; учители в прогимназиален и гимназиален етап по български език и литература, чужд език, история и цивилизации, философия, музика, изобразително изкуство; учители в прогимназиален и гимназиален етап по природни науки по математика, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, биология и здравно образование, география и икономика, технологии и предприемачество, физическо възпитание.
 
В резултат на участието си в обученията всеки учител придобива компетентност да включва в обучението по своя учебен предмет дейности с учениците, които да развиват техните дигитални компетентности в контекста на изучаваното учебно съдържание по съответния учебен предмет. 
 
На участниците в обученията са издадени удостоверения с присъдени 2 квалификационни кредити съгласно разпоредбите на Наредба № 15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти ред за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти.
 
В момента продължават обучения на педагогически специалисти по Дейност 3.3 - Обучения за програмиране/кодиране, кибер сигурност, защита на интелектуална собственост и др. В периода от 03.05.2022 г. до 20.05.2022 г. включително педагогическите специалисти имаха възможност да заявят до две теми за обучение от Проект „Образование за утрешния ден“. Обученията са организирани от екипа на проекта към Министерство на образованието и науката..
 
Обученията са предназначени за педагогически специалисти, преподаващи по предмети „Информатика“ и „Информационни технологии“ и други с насоченост към ИКТ от общинските и държавните училища. Педагогическите специалисти за времето на участието си в обучението ползват служебен отпуск по чл. 161 от КТ, за което подават заявление за отпуск до директора на училището след включване в група за обучение.
 
Всеки заявил участие получава информация на електронния си адрес за включване в сформирана група за обучение.
 
Всеки обучаем си осигурява индивидуалното техническо средство за работа по време на обучението.
 
Обученията са изнесени (тридневни с две нощувки), с пълно откъсване от работа, с физическо присъствие на обучаемите.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Публикувано на 23.02.2023 г.

Посещение на ARC Academy от ученици на ПМГ „Проф. Емануил Иванов“ по проект ОУД

ObrazovanieZaUtreshniatDen0

На 21 януари 2023 г. ученици от клубовете "Game Dev" и "Дигитална академия" по Проект BG05M2OP001-2.012-0001, финансиран по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж" - "Образование за утрешния ден", посетиха ARC Academy, гр. София в Деня на отворените врати, където се запознаха с програмите Concept art, 3D art, Game Design и VFX & Animation. Студентите, които успешно завършат тези програми, получават сертификат за придобитите умения. Професионалния сертификат е жизненоважен, за начало на професионалния път на всички студенти в академията, като им дава увереност, в избраната от тях сфера на развитие.

ObrazovanieZaUtreshniatDen2

Акцентите на събитието бяха ползите, от Ранното кандидатстване и новата програма – Game Programming, която започва от есента. Фокусът на Академията е да осъществява връзката между младите таланти и гейм, и филмовата индустрии.

ObrazovanieZaUtreshniatDen

След презентацията двете групи ученици от ПМГ “Проф. Емануил Иванов”, Кюстендил с ръководител г-жа Валентина Стоименова, имаха възможност да зададат своите въпроси, да разговарят с екипа и да хапнат пица, любезно предоставена от Domino’s.