МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

РЕГИОНАЛНО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО - КЮСТЕНДИЛ

Актуално

OkolnaSreda2k23
                                                           
                                     Световен ден на околната среда – 5 юни
 
Световният ден на околната среда, отбелязван на 5 юни е сред най-значимите международни дни за действия, насочени към опазване на околната среда. Денят на околната среда се координира от Програмата на ООН за околната среда (UNEP) и се провежда ежегодно от 1974 г. насам, като се е превърнал в най-голямата глобална платформа за популяризиране на действия свързани с опазването на околната среда и с милиони хора от цял свят, ангажирани да защитят планетата. 
 
Темата на Световния ден на околната среда тази година ще се съсредоточи върху решенията за замърсяването с пластмаса в рамките на кампанията #BeatPlasticPollution.
 
Световният ден на околната среда е напомняне, че действията на хората по отношение на замърсяването с пластмаса имат значение. Стъпките, които правителствата и бизнеса предприемат за справяне със замърсяването с пластмаса, са следствие от това действие. Време е да ускорим и прехода към кръгова икономика. Време е да победим замърсяването с пластмаса. 
 
Светът е залят от пластмаса. Всяка година се произвеждат повече от 400 милиона тона пластмаса, като половината от тях са проектирани да се използват само веднъж. От тях по-малко от 10 процента се рециклират. Приблизително 19-23 милиона тона от пластмасовите изделия попадат в езера, реки и морета. Днес пластмасата задръства нашите сметища, изтича в океана и се изгаря в токсичен дим, което я прави една от най-сериозните заплахи за планетата.
 
По-малко известно е, че микропластмасата намира своя път в храната, която ядем, във водата, която пием, и дори във въздуха, който дишаме. Много пластмасови продукти съдържат опасни добавки, които могат да представляват заплаха за нашето здраве.
 
Добрата новина е, че имаме наука и решения за справяне с проблема – и много неща вече се случват. Това, което е най-необходимо сега, е  правителствата, компаниите и другите заинтересовани страни да обединят усилия за разрешаване на тази криза. Това подчертава значението на този Световен ден на околната среда, който мобилизира действия от всяко кътче на света.
 
Световният ден на околната среда през 2023 г. ще покаже как страните, бизнеса и хората се учат да използват материала по-устойчиво, предлагайки надежда, че един ден замърсяването с пластмаса ще остане в историята.
 
Държава домакин на Световния ден на околната среда през 2023 г. е Кот д'Ивоар в партньорство с Нидерландия. 
 
Кот д'Ивоар демонстрира лидерство в кампанията срещу пластмасовото замърсяване. От 2014 г. забранява използването на найлонови торбички, подкрепяйки преминаването към опаковки за многократна употреба. Най-големият град в страната, Абиджан, също се превърна в център за стартиращи фирми, ориентирани към околната среда.
 
„Бичът на пластмасовото замърсяване е видима заплаха, която засяга всяка общност“, казва Жан-Люк Аси, министър на околната среда и устойчивото развитие на Кот д’Ивоар. „Горди сме да подкрепяме разнообразни методи за „лечение“ на пластмасовата пандемия.“
 
Тази година Световният ден на околната среда ще бъде подкрепен от правителството на Нидерландия, която е една от страните, предприели амбициозни действия свързани с жизнения цикъл на пластмасата. „Замърсяването с пластмаса и вредното въздействие, което оказва върху здравето, икономиката и околната среда не могат да бъдат пренебрегнати. Необходими са спешни действия. В същото време се нуждаем от истински, ефективни и стабилни решения“, каза Вивиан Хейнен, министър на околната среда на Нидерландия. „Като част от няколко политики, насочени към пластмасите, Нидерландия и европейската общност като цяло са напълно ангажирани да намалят производството и потреблението на пластмаса за еднократна употреба, която може и трябва да бъде заменена с трайни и устойчиви алтернативи.“
 
Кампанията за Световния ден на околната среда за 2023 г. #BeatPlasticPollution призовава за глобални решения за борба със замърсяването с пластмаса.
 
За повече информация може да последвате линка: https://www.worldenvironmentday.global/ 

 

Предстоящо

Прием на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от центрове за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства за учебната 2023/2024 година

I. Изисквания към учениците при кандидатстване:
Учениците трябва да отговарят на условията, определени в чл. 55 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, с изключение на учениците със специални образователни потребности, по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО. /чл. 55 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование гласи: За определените с държавния план-прием места в VІІІ клас могат да кандидатстват ученици, които успешно са завършили основно образование в годината на кандидатстването, както и лица, които не са по-възрастни от 17 години, навършвани в годината на кандидатстване/.
II. Необходими документи при кандидатстване:
Учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, учениците със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, учениците от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, учениците от центровете за настаняване от семеен тип и учениците, настанени в приемни семейства, се явяват с документ за самоличност при подаването в РУО – Кюстендил на документите по чл. 96, ал. 2 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование.
Учениците подават в РУО – Кюстендил от 03 до 21 май 2023 година следните документи:
1. заявление с подредени желания по образец;
2. протокол от специализирана по профила на заболяването лекарска консултативна комисия с приложени лична амбулаторна карта, медицински изследвания, епикризи и консултации, документиращи заболяването, или решение на районна експертна лекарска консултативна комисия - за учениците по чл. 95, ал. 1 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование;
3. служебна бележка, удостоверяваща настаняването в центровете за настаняване от семеен тип - за учениците по чл. 95, ал. 2 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование;
4. нотариално заверено копие от договор за настаняване на ученика в приемно семейство съгласно чл. 27, ал. 5 от Закона за закрила на детето.
5. медицинско свидетелство, издадено от лекуващия лекар на ученика, удостоверяващо, че специалностите от професии, за които кандидатства, не са противопоказани на здравословното му състояние – за учениците от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от центровете за настаняване от семеен тип и учениците, настанени в приемни семейства.
III. Срок за приемане на документи:
от 03.05.2023 г. до 21.05.2023 г. включително (без почивни и празнични дни)
IV. Месторабота на комисията за приемане на документи:
Работно време : от 09.00 до 17.30 часа (без почивни и празнични дни)
Месторабота: РУО – Кюстендил, ул. „Демокрация“ № 55, етаж VI, стая № 6
V. Насочване на учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания
Комисията насочва учениците с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания по списъци, утвърдени от министъра на здравеопазването и съгласувани с министъра на образованието и науката, публикувани на електронната страница на Регионално управление на образованието – Кюстендил. /изтегли/

Списък на хроничните заболявания, физическите и сензорните увреждания и професиите и специалностите за приемане на ученици в VІІІ клас в училищата от област Кюстендил съгласно държавния план-прием за учебната 2023-2024 година за област Кюстендил

Комисията осъществява дейността си в съответствие Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование на МОН.

Телефон за информация: 0879992905

Образци на документи

Мотивирано искане – Декларация за промяна на основното трудово възнаграждение на директора - 2023 г.

Мoтивирано искане – Декларация за допълнително (трудово) възнаграждение /ДТВ/ през учебната 2022/2023 г. (или календарна година)

Декларация за изплащане на средства за транспортни разходи, на основание раздел II от Наредба №1 от 16.01.2017 г. за условията и реда за възстановяване на транспортните разходи или на разходите за наем на педагогическите специалисти в институциите в системата на предучилищното и училищното образование

Споразумение допълнителни трудови възнаграждения по раздел ІІ т. 3 буква „е” и т. 4 буква „д”, и правила и срокове за изплащане на допълнителни възнаграждения

Мотивирано искане – Декларация за допълнително трудово възнаграждение на директора, на основание раздел II, точка 3, буква „е“

Мoтивирано искане – Декларация за изплащане на средства за представително облекло

Заявление за преминаване в самостоятелна организация на педагогическо взаимодействие на дете

Декларация за осигурени условия за провеждане на обучението на дете в съответствие с целите на предучилищното образование по чл. 5 от Закона за предучилищното и училищното образование във връзка с чл.18, ал.3, т.1 от Наредба №5/03.06.2016 г. на МОН за предучилищното образование

Декларация по чл. 18, ал.3, т. 3 от Наредба № 5/03.06.2016 г. на МОН за предучилищното образование за наличие на среда за учене чрез игра, съобразена с възрастовите особености и гарантираща цялостното развитие на детето, както и за опазване на физическото и психическото му здраве и благополучие

Уведомително писмо за % за трудов стаж и професионален опит

Уведомително писмо за обявяване на учебен ден за неучебен на основание на чл. 105, ал. 4 от Закона за предучилищното и училищното образование

Доклад за преместване на ученик с наложена санкция по чл.199, ал.1, т.4 от ЗПУО

Доклад за изпълнение на предписания със задължителен характер

Доклад за отписване на ученик, непосещаващ училище по неуважителни причини за период, по-дълъг от два месеца

Титулна страница на учебна програма за разширена подготовка

Приемателно-предавателен протокол

Мотивирано предложение за преместване на ученик

Мотивирано предложение за преместване на ученик, отговарящ на изискванията, посочени в чл. 107а, ал. 1, т. 1, т. 3 и т. 4 от Наредба № 10 от 01.09 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование и условията на физическата среда

Предварителна информация по чл. 15, ал. 3 от Наредба №10 от 1 септември 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование

Полезни връзки

Месечна целева помощ за семейства с деца до 14-годишна възраст при обявено извънредно положение или обявена извънредна епидемична обстановка

Национално издателство за образование и наука "Аз буки"

Национален инспекторат по образованието

Административен регистър

Република България Министерски съвет

Министерство на образованието и науката

Министерство на вътрешните работи

Министерство на труда и социалната политика

Държавна агенция за закрила на детето

Агенция за социално подпомагане

Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства

Министерство на културата

Програма за закрила на деца с изявени дарби

Национален образователен портал 

Национална агенция за професионално образование и обучение

Национален център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти 

Департамент за информация и усъвършенстване на учители

Министерство на младежта и спорта

Съюз на работодателите в системата на народната просвета в България

Синдикат на българските учители

Българската асоциация на частните училища (БАЧУ)

Национален исторически музей

Админ Софт

Център за развитие на човешките ресурси

Национален център за информация и документация (НАЦИД)

Център за оценяване в предучилищното и училищното образование (ЦОПУО)

Регистър на доставчиците на социални услуги до 01.07.2020 г.

Регистър на лицензираните доставчици на социални услуги

Нормативни актове (актуално към 27.04.2021 г.)

ЗАКОНИ


Закон за предучилищното и училищното образование

Закон за народната просвета

Закон за професионалното образование и обучение

Закон за достъп до обществена информация

 

ПРАВИЛНИЦИ


Правилник за устройството и функциите на регионалните управления на образованието

Правилник за прилагане на Закона за народната просвета

 

НАРЕДБИ


НАРЕДБА № 4 от 20.04.2017 г. за нормиране и заплащане на труда

Наредба за приобщаващото образование

Наредба № 13 от 21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование

Наредба № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти

Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците

Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование

Наредба № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование

Наредба № 8 от 11.08.2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование

Наредба № 7 от 11.08.2016 г. за профилираната подготовка

Наредба № 6 от 11.08.2016 г. за усвояването на българския книжовен език

Наредба № 6 от 30.11.2015 г. за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала

Наредба № 5 от 03.06.2016 г. за предучилищното образование

Наредба № 5 от 30.11.2015 г. за общообразователната подготовка

Наредба № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план

Наредба № 2 от 13 ноември 2014 г. за условията и реда за валидиране на професионални знания, умения и компетентности

Наредба № 2 от 14 април 2003 г. за признаване на завършени етапи на училищно обучение или степени на образование и професионална квалификация по документи, издадени от училища на чужди държави

Наредба № 3 от 18 февруари 2008 г. за нормите за преподавателска работа и реда за определяне на числеността на персонала в системата на народната просвета

Наредба № 7 от 29 декември 2000 г. за определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата, детските градини и обслужващите звена

 

ИНСТРУКЦИИ


 

Инструкция № 1 от 30 октомври 2014 г. за провеждане на целодневна организация на учебния ден

Център за административно обслужване

В центъра за административно обслужване (ЦАО) се приемат заявления и искания, жалби и протести, сигнали и предложения. Регистрират се и заявления и устни запитвания по Закона за достъп до обществена информация.

Адрес: гр. Кюстендил, ул. "Демокрация" 55, ет. VI, стая 11

Приемно време: всеки работен ден от 9.00 до 17.30 ч. (без прекъсване)

Телефон: 0879992916, 078 550 076

Лице за контакт: Румяна Донева - технически сътрудник - касиер в отдел "Административно-правно, финансово-стопанско и информационно обслужване"


 Вътрешни правила за организацията на административното обслужване в РУО - Кюстендил, утвърдени със Заповед № РД06-30/04.02.2022 г.

 

 Годишен доклад за оценка на удовлетвореността на потребителите от административното обслужване В РУО – Кюстендил

Банка кадри за заместващи учители от област Кюстендил

В РУО – Кюстендил се поддържа банка с кадри за заместващи учители, които могат да заместват отсъстващите от учебни занятия учители.

Желаещите за включване в банката кадри трябва да подадат заявление по образец при старши експерт – човешки ресурси в РУО - Кюстендил, стая № 2.

Заявление за включване в банката кадри за заместващи учители

Банка кадри на заместващи учители от област Кюстендил

 

Онлайн Формуляр за включване в информационна база "ЗАМЕСТВАЩИ УЧИТЕЛИ" - РУО - Кюстендил в случай на отсъстващ учител във връзка с COVID 19

Министерството на образованието и науката предвижда новата учебна година в системата на предучилищното и училищното образование да стартира присъствено. Отчитайки рисковете, свързани с пандемичната обстановка, пред които е изправено учителското съсловие, считаме за целесъобразно и навременно създаването на резерв от кадри, които да се включат при необходимост като учители по различните предмети.

С тази цел се изгражда информационна база от „заместващи учители“, които да бъдат временно назначавани в системата на предучилищното и училищното образование, в случай на отсъстващи учители по време на учебните занятия през учебната година.

В информационната база могат да се регистрират:

- специалисти с вече придобита професионална квалификация „учител“ и "учител по.." учебен предмет

- студенти в последната година от обучението си за придобиване на ОКС „бакалавър“ от професионално направление „Педагогика" или „Педагогика на обучението по…“, както и обучаващи се за придобиване на професионална квалификация по професията, по която се извършва обучение за придобиване на професионална квалификация в институция от системата на училищното и предучилищното образование

- студенти, обучаващи се за придобиване на ОКС „магистър“ по професията, по която се извършва обучение за придобиване на професионална квалификация в институция от системата на училищното и предучилищното образование, могат да преподават обща, отраслова и специфична подготовка.

Желаещите да се включат в информационната база на „заместващи учители“ е необходимо да попълнят формуляра, за да имат възможност с тях да се свързват директорите на детски градини и училища, в обстоятелства на епидемична обстановка или друга извънредна ситуация и отсъстващ учител.