МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

РЕГИОНАЛНО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО - КЮСТЕНДИЛ

Актуално

Прием и обучение на деца и ученици, търсещи или получили международна или временна закрила

Електронен адрес, на който родителят/настойникът/попечителят/представителят на детето или ученика, търсещо или получило международна или временна закрила, може да подава заявление за прием в държавните и в общинските детски градини и училища в област Кюстендил и по електронен път: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите..

doc1Образец на заявление от родителя настойника/попечителя/представителя на детето или ученика

Телефон на експерт от РУО, владеещ английски и/или руски език, за предоставяне на допълнителна информация при необходимост във връзка с приема и обучението на децата и учениците в държавните и в общинските детски градини и училища: Любка Ковачева - старши експерт по чужд език и по майчин език - 0879992915; 078988560.

pdf1Процедура за насочване и записване на деца и ученици в предучилищна и училищна възраст от Украйна за обучение в български държавни и общински детски градини и училища

pdf1Інформація про порядок прийому та навчання дітей та учнів дошкільного та шкільного віку з України в державні та муніципальні дитячі садки та школи Болгарії

doc1Заява

pdf1Information on the procedure for admission and education of children and students of preschool and school age from Ukraine in Bulgarian state and municipal kindergartens and schools

doc1Аpplication

Училища в област Кюстендил: https://rio-kyustendil.bg/uchilishta

Детски градини в област Кюстендил: https://rio-kyustendil.bg/detski-gradini 

Полезни връзки и контакти за пристигащи в България украински граждани: https://www.redcross.bg/news/view?nwid=24253

pdf1Изисквания за заемане на педагогически длъжности в системата на предучилищното и училищното образование в съответствие със Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) и Наредба 15/2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. pdf1Приложение № 1 към чл. 10 на Наредбата.

pdf1Процедура за легализиране на документи за образование, които да послужат при кандидатстване за работа в системата на предучилищното и училищното образование

Информация за свободните работни места в системата на предучилищното и училищното образование - https://rio-kyustendil.bg/svobodni-rabotni-mesta

pdf1Насоки за придобиването професионална квалификация детски учител, начален учител, „учител по…“ и „ресурсен учител“ с линк към висшите училища: https://rvu.nacid.bg/home

Предстоящо

ПОКАНА ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ДЪРЖАВЕН ПЛАН-ПРИЕМ ЗА УЧЕБНАТА 2023/2024 Г.

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2023/2024 година за област Кюстендил на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование Регионално управление на образованието – Кюстендил кани работодателите и представителни организации на работодателите от област с административен център Кюстендил да направят заявки за прием на ученици в VIII клас за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии по приложения образец.

Заявките могат да се направят и чрез училищата в срок до 15 януари 2023 година.

xls1Образец на заявка може да свалите от тук. (публ. 18.10.2022 г.)

xls1Списък на неспециализираните училища - профилирани и професионални гимназии и средни училища в област Кюстендил, които ще осъществяват ДПП в VIII клас в паралелки за профилирана и/или за професионална подготовка за учебната 2023/2024 година (публикувано на 18.10.2022 г.)

Образци на документи

Мотивирано искане – Декларация за промяна на основното трудово възнаграждение на директора - 2022 г.

Мoтивирано искане – Декларация за допълнително (трудово) възнаграждение /ДТВ/ през учебната 2021/2022 г. (или календарна година)

Декларация за изплащане на средства за транспортни разходи, на основание раздел II от Наредба №1 от 16.01.2017 г. за условията и реда за възстановяване на транспортните разходи или на разходите за наем на педагогическите специалисти в институциите в системата на предучилищното и училищното образование

Споразумение допълнителни трудови възнаграждения по раздел ІІ т. 3 буква „е” и т. 4 буква „д”, и правила и срокове за изплащане на допълнителни възнаграждения

Мотивирано искане – Декларация за допълнително трудово възнаграждение на директора, на основание раздел II, точка 3, буква „е“

Мoтивирано искане – Декларация за изплащане на средства за представително облекло

Заявление за преминаване в самостоятелна организация на педагогическо взаимодействие на дете

Декларация за осигурени условия за провеждане на обучението на дете в съответствие с целите на предучилищното образование по чл. 5 от Закона за предучилищното и училищното образование във връзка с чл.18, ал.3, т.1 от Наредба №5/03.06.2016 г. на МОН за предучилищното образование

Декларация по чл. 18, ал.3, т. 3 от Наредба № 5/03.06.2016 г. на МОН за предучилищното образование за наличие на среда за учене чрез игра, съобразена с възрастовите особености и гарантираща цялостното развитие на детето, както и за опазване на физическото и психическото му здраве и благополучие

Уведомително писмо за % за трудов стаж и професионален опит

Уведомително писмо за обявяване на учебен ден за неучебен на основание на чл. 105, ал. 4 от Закона за предучилищното и училищното образование

Доклад за преместване на ученик с наложена санкция по чл.199, ал.1, т.4 от ЗПУО

Доклад за изпълнение на предписания със задължителен характер

Доклад за отписване на ученик, непосещаващ училище по неуважителни причини за период, по-дълъг от два месеца

Титулна страница на учебна програма за разширена подготовка

Приемателно-предавателен протокол

Мотивирано предложение за преместване на ученик

Мотивирано предложение за преместване на ученик, отговарящ на изискванията, посочени в чл. 107а, ал. 1, т. 1, т. 3 и т. 4 от Наредба № 10 от 01.09 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование и условията на физическата среда

Предварителна информация по чл. 15, ал. 3 от Наредба №10 от 1 септември 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование

Полезни връзки

Месечна целева помощ за семейства с деца до 14-годишна възраст при обявено извънредно положение или обявена извънредна епидемична обстановка

Национално издателство за образование и наука "Аз буки"

Национален инспекторат по образованието

Административен регистър

Република България Министерски съвет

Министерство на образованието и науката

Министерство на вътрешните работи

Министерство на труда и социалната политика

Държавна агенция за закрила на детето

Агенция за социално подпомагане

Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства

Министерство на културата

Програма за закрила на деца с изявени дарби

Национален образователен портал 

Национална агенция за професионално образование и обучение

Национален център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти 

Департамент за информация и усъвършенстване на учители

Министерство на младежта и спорта

Съюз на работодателите в системата на народната просвета в България

Синдикат на българските учители

Българската асоциация на частните училища (БАЧУ)

Национален исторически музей

Админ Софт

Център за развитие на човешките ресурси

Национален център за информация и документация (НАЦИД)

Център за оценяване в предучилищното и училищното образование (ЦОПУО)

Регистър на доставчиците на социални услуги до 01.07.2020 г.

Регистър на лицензираните доставчици на социални услуги

Нормативни актове (актуално към 27.04.2021 г.)

ЗАКОНИ


Закон за предучилищното и училищното образование

Закон за народната просвета

Закон за професионалното образование и обучение

Закон за достъп до обществена информация

 

ПРАВИЛНИЦИ


Правилник за устройството и функциите на регионалните управления на образованието

Правилник за прилагане на Закона за народната просвета

 

НАРЕДБИ


НАРЕДБА № 4 от 20.04.2017 г. за нормиране и заплащане на труда

Наредба за приобщаващото образование

Наредба № 13 от 21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование

Наредба № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти

Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците

Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование

Наредба № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование

Наредба № 8 от 11.08.2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование

Наредба № 7 от 11.08.2016 г. за профилираната подготовка

Наредба № 6 от 11.08.2016 г. за усвояването на българския книжовен език

Наредба № 6 от 30.11.2015 г. за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала

Наредба № 5 от 03.06.2016 г. за предучилищното образование

Наредба № 5 от 30.11.2015 г. за общообразователната подготовка

Наредба № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план

Наредба № 2 от 13 ноември 2014 г. за условията и реда за валидиране на професионални знания, умения и компетентности

Наредба № 2 от 14 април 2003 г. за признаване на завършени етапи на училищно обучение или степени на образование и професионална квалификация по документи, издадени от училища на чужди държави

Наредба № 3 от 18 февруари 2008 г. за нормите за преподавателска работа и реда за определяне на числеността на персонала в системата на народната просвета

Наредба № 7 от 29 декември 2000 г. за определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата, детските градини и обслужващите звена

 

ИНСТРУКЦИИ


 

Инструкция № 1 от 30 октомври 2014 г. за провеждане на целодневна организация на учебния ден

Център за административно обслужване

В центъра за административно обслужване (ЦАО) се приемат заявления и искания, жалби и протести, сигнали и предложения. Регистрират се и заявления и устни запитвания по Закона за достъп до обществена информация.

Адрес: гр. Кюстендил, ул. "Демокрация" 55, ет. VI, стая 11

Приемно време: всеки работен ден от 9.00 до 17.30 ч. (без прекъсване)

Телефон: 0879992916, 078 550 076

Лице за контакт: Румяна Донева - технически сътрудник - касиер в отдел "Административно-правно, финансово-стопанско и информационно обслужване"


 Вътрешни правила за организацията на административното обслужване в РУО - Кюстендил, утвърдени със Заповед № РД06-30/04.02.2022 г.

 

 Годишен доклад за оценка на удовлетвореността на потребителите от административното обслужване В РУО – Кюстендил

Банка кадри за заместващи учители от област Кюстендил

В РУО – Кюстендил се поддържа банка с кадри за заместващи учители, които могат да заместват отсъстващите от учебни занятия учители.

Желаещите за включване в банката кадри трябва да подадат заявление по образец при старши експерт – човешки ресурси в РУО - Кюстендил, стая № 2.

Заявление за включване в банката кадри за заместващи учители

Банка кадри на заместващи учители от област Кюстендил

 

Онлайн Формуляр за включване в информационна база "ЗАМЕСТВАЩИ УЧИТЕЛИ" - РУО - Кюстендил в случай на отсъстващ учител във връзка с COVID 19

Министерството на образованието и науката предвижда новата учебна година в системата на предучилищното и училищното образование да стартира присъствено. Отчитайки рисковете, свързани с пандемичната обстановка, пред които е изправено учителското съсловие, считаме за целесъобразно и навременно създаването на резерв от кадри, които да се включат при необходимост като учители по различните предмети.

С тази цел се изгражда информационна база от „заместващи учители“, които да бъдат временно назначавани в системата на предучилищното и училищното образование, в случай на отсъстващи учители по време на учебните занятия през учебната година.

В информационната база могат да се регистрират:

- специалисти с вече придобита професионална квалификация „учител“ и "учител по.." учебен предмет

- студенти в последната година от обучението си за придобиване на ОКС „бакалавър“ от професионално направление „Педагогика" или „Педагогика на обучението по…“, както и обучаващи се за придобиване на професионална квалификация по професията, по която се извършва обучение за придобиване на професионална квалификация в институция от системата на училищното и предучилищното образование

- студенти, обучаващи се за придобиване на ОКС „магистър“ по професията, по която се извършва обучение за придобиване на професионална квалификация в институция от системата на училищното и предучилищното образование, могат да преподават обща, отраслова и специфична подготовка.

Желаещите да се включат в информационната база на „заместващи учители“ е необходимо да попълнят формуляра, за да имат възможност с тях да се свързват директорите на детски градини и училища, в обстоятелства на епидемична обстановка или друга извънредна ситуация и отсъстващ учител.