МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА

РЕГИОНАЛНО УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО - КЮСТЕНДИЛ

Актуално

Към 29.11.2021 г. в общини Дупница, Кюстендил, Рила и Сапарева баня 14-дневната заболяемост е над 500 на 100 000 население. В общини Бобов дол, Бобошево, Кочериново, Невестино и Трекляно 14-дневната заболяемост е под 500 на 100 000 население.
Към 30.11.2021 г. в общини Дупница, Кюстендил, Рила и Сапарева баня 14-дневната заболяемост е над 500 на 100 000 население. В общини Бобов дол, Бобошево, Кочериново и Невестино 14-дневната заболяемост е в интервала 250-500 на 100 000 население. В община Трекляно 14-дневната заболяемост е под 250 на 100 000 население.
На основание т. 3 от Заповед № РД09-4755/30.11.2021 г. на министъра на образованието и науката за учениците от общини с заболяемост над 500 на 100 000 население се организира обучение от разстояние в електронна среда чрез използване средствата на информационните и комуникационните технологии, освен за учениците от I до ХII клас, когато за тях са изпълнени условията по т. 20, буква „а“ от Заповед № РД-01-973/26.11.2021 г. на министъра на здравеопазването.
На основание т. 4 от Заповед № РД09-4755/30.11.2021 г. на министъра на образованието и науката в училищата на териториите на общини с достигната 14-дневна заболяемост между 250 и 500 на 100 000 население се организира обучение от разстояние в електронна среда чрез използване средствата на информационните и комуникационните технологии за 50% от паралелките във всяко училище. За учениците от I до ХII клас, за които са изпълнени условията по т. 20, буква „а“ от Заповед № РД-01-973/26.11.2021 г. на министъра на здравеопазването, както и в случаите когато най-малко 50% от учениците в паралелката разполагат с валиден документ за ваксинация, преболедуване, наличие на антитела или за отрицателен резултат от лабораторно изследване, не се прилага ротация и те не се включват при изчисляване на процента паралелки за ротация.
В общини с достигнати 14-дневната заболяемост под 250 на 100 000 население учениците се обучават присъствено.

МЕСЕЧНА ЦЕЛЕВА ПОМОЩ ЗА СЕМЕЙСТВА С ДЕЦА ДО 14-ГОДИШНА ВЪЗРАСТ ПРИ ОБЯВЕНО ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ ИЛИ ОБЯВЕНА ИЗВЪНРЕДНА ЕПИДЕМИЧНА ОБСТАНОВКА

Предстоящо

За пореден път и през тази учебна година от октомври до декември 2021 г. са планирани обучения на 350 учители на тема: „Методи за оценяване в международното изследване PISA 2022“. Обученията се включени в Национална програма „Квалификация“ на МОН.

Изследването PISA (Programme for International Student Assessment) – Програмата за международно оценяване на учениците, оценява 15 годишните ученици в три области: функционална грамотност при четене, математика и природни науки и се провежда през три години, като всеки път една от трите области е основна за изследването. Следващият цикъл трябваше да се проведе през 2021 г. с основна област математиката, но заради Covid-19 основното изследване ще се проведе през 2022 година.

Обученията се организират в събота и неделя като в програмата са предвидени 12 академични часа, които се провеждат от разстояние в електронна среда и са разпределени по преценка на лекторите и 4 часа – неприсъствено, самостоятелно обучение. Всеки учител, който е присъствал на обученията и е изпълнил заданията на лекторите, ще получи удостоверение с 1 квалификационен кредит.

Информация за датите и за регистрация е публикувана на интернет страницата на ЦОПУО (copuo.bg) в раздел дейности – обучения.

Линк за достъп до повече информация: Обучения на учители по Национална програма „Квалификация“

Нормативни актове (актуално към 27.04.2021 г.)

ЗАКОНИ


Закон за предучилищното и училищното образование

Закон за народната просвета

Закон за професионалното образование и обучение

Закон за достъп до обществена информация

 

ПРАВИЛНИЦИ


Правилник за устройството и функциите на регионалните управления на образованието

Правилник за прилагане на Закона за народната просвета

 

НАРЕДБИ


НАРЕДБА № 4 от 20.04.2017 г. за нормиране и заплащане на труда

Наредба за приобщаващото образование

Наредба № 13 от 21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование

Наредба № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти

Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците

Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование

Наредба № 9 от 19.08.2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование

Наредба № 8 от 11.08.2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование

Наредба № 7 от 11.08.2016 г. за профилираната подготовка

Наредба № 6 от 11.08.2016 г. за усвояването на българския книжовен език

Наредба № 6 от 30.11.2015 г. за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала

Наредба № 5 от 03.06.2016 г. за предучилищното образование

Наредба № 5 от 30.11.2015 г. за общообразователната подготовка

Наредба № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план

Наредба № 2 от 13 ноември 2014 г. за условията и реда за валидиране на професионални знания, умения и компетентности

Наредба № 2 от 14 април 2003 г. за признаване на завършени етапи на училищно обучение или степени на образование и професионална квалификация по документи, издадени от училища на чужди държави

Наредба № 3 от 18 февруари 2008 г. за нормите за преподавателска работа и реда за определяне на числеността на персонала в системата на народната просвета

Наредба № 7 от 29 декември 2000 г. за определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата, детските градини и обслужващите звена

 

ИНСТРУКЦИИ


 

Инструкция № 1 от 30 октомври 2014 г. за провеждане на целодневна организация на учебния ден