Актуално

Дейности по изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил, на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, РУО - Кюстендил предоставя информация, за работодателите и представителните организации на работодателите от област Кюстендил, за възможността да направят заявки, за прием на ученици в VIII клас, за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии.

Училища в област Кюстендил, които ще осъществяват държавен план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 1 от ЗПУО за учебната 2025/2026 година

Образци на заявления от работодатели за осъществяване на държавен прием по професии и специалности (Приложение 3а и Приложение 3б)

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

На 02.02.2017 г. учениците от СУ „Св. Паисий Хилендарски“, членове на клуб „ИстОрика“ (проект „Твоят час“) подредиха изложба от постери, посветени на българския бесарабски род Балан. Избират да изследват Балановия род – личности с разностранни таланти, с личен и общ принос в българския напредък, тачени в българската история и оставили своя диря в нея. Семейство Балан е едно типично българско, многолюдно, многозаслужило, многоуважавано семейство, в което се раждат шест деца – петима синове и една дъщеря: генерал Георги Тодоров, акад. Александър Теодоров-Балан, проф. д-р Атанас Теодоров, Мартин Тодоров, юрист и кмет на София, инж. Михаил Балански и Катерина, следвала химия в Париж.


Фоайето на IV етаж се превърна в изложбена зала. Ученици, учители и родители разгледаха и чуха разказа за приноса на рода Балан в нашата история. Членовете на клуб „ИстОрика“ проучват живота и делото на заслужилите българи и избират чрез постери да популяризират своята работа. Така привлякоха интереса на своите съученици и направиха исторически кът в училището.