Актуално

Обявена от ЦОИДУЕМ Конкурсна процедура 33.24-2025

Центърът за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (ЦОИДУЕМ), чийто директор е второстепенен разпоредител с бюджет по бюджета на Министерството на образованието и науката, обяви нова Конкурсна процедура 33.24-2025 г. за набиране на проектни предложения, свързани с образователната интеграция на деца и ученици от етническите малцинства и интеркултурно образование.

Прочети още...

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

Всяка година Център за творческо обучение, представител на международния обучителен център на НАСА за България, организира конкурс за есе на космическа тематика. Класираните ученици получават стипендия и право на участие в международна образователна програма в космическия център на НАСА, разположен в град Измир, Турция. За четвърта поредна година ученици от Пето ОУ „Христо Ботев”, град Кюстендил се класират за участие в програмата. Тази година частични стипендии и право на участие получиха четирима ученици от нашето училище. Темите /избрани и оценявани от международно жури/, по които писаха талантите, бяха: „Аз пътувам през тунел на времето“, „Моята Земя след 300 години“, „Роботите - моите приятели“. Даниел Якимов, Филип Благоев, Владимир Стоилков и Станислав Иванов заминаха за космическия център на 6 август, с финансовата подкрепа на дарители – фирми и лица, на които благодарим. Там те участваха в обучителна програма, разработена от американски космически специалисти. Включиха се в интересни интерактивни дейности, използваха специални тренажори и симулатори, летяха в двойник на космическа совалка, в която се симулират реални условия на подготовка и осъществяване на космически полет.
След завръщането си в България нашите представители в обучителната програма показаха, че са разширили познанията си по астрономия, че имат индивидуален подход при решаването на задачи, че са усъвършенствали нивото на английски език и умеят да работят в екип, че имат самочувствие и правилна оценка на ситуацията.