Актуално

Дейности по изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил, на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, РУО - Кюстендил предоставя информация, за работодателите и представителните организации на работодателите от област Кюстендил, за възможността да направят заявки, за прием на ученици в VIII клас, за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии.

Училища в област Кюстендил, които ще осъществяват държавен план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 1 от ЗПУО за учебната 2025/2026 година

Образци на заявления от работодатели за осъществяване на държавен прием по професии и специалности (Приложение 3а и Приложение 3б)

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

В периода 01-04.11.2018 г. ученици от Х клас на СУ „Св. Паисий Хилендарски“, град Дупница, взеха участие в национален семинар за обучение на връстници по проект „Кариерна ракета“, провел се в Старозагорски минерални бани.
Международен консорциум от организации от България, Румъния, Гърция и Хърватска стартираха проект „Кариерна ракета: уважение, възможности, избор, знание, равенство и обучение”, финансиран от Европейската комисия. Проектът е с подкрепата на МОН.


На обучението за югозападен район от училището участваха четирима ученици – Натали Андонова, Димитрина Спасова, Даниел Сапунджиев и Александър Методиев от X б клас с ръководител Маргарита Сапунджиева. Проектът ще приключи в края на юни 2019 г. с училищни фестивали. СУ „Св. Паисий Хилендарски“ ще бъде домакин на кариерния фестивал в региона, след което ще бъде организирана международна конференция за обмяна на опит и добри практики.
По време на обучението учениците коментираха равния старт в професионалния живот на момичетата и момчетата. Чрез различни интерактивни методи и игри десетокласниците бяха обучени как да помагат в избора на професия на своите връстници, как да се насочват към избор на високотехнологични специалности и научна кариера, за да се улесни постигането в обозримо бъдеще на глобалните цели за устойчиво развитие.