Актуално

Дейности по изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил, на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, РУО - Кюстендил предоставя информация, за работодателите и представителните организации на работодателите от област Кюстендил, за възможността да направят заявки, за прием на ученици в VIII клас, за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии.

Училища в област Кюстендил, които ще осъществяват държавен план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 1 от ЗПУО за учебната 2025/2026 година

Образци на заявления от работодатели за осъществяване на държавен прием по професии и специалности (Приложение 3а и Приложение 3б)

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

er1“Управление на проекти в областта на културен обмен в Европа”
pixizЗа първа година ПГ “Акад. Сергей П. Корольов“ печели проект към Център за развитие на човешките ресурси по програма „Еразъм +“, КД1: Образователна мобилност за граждани. Проектът е със срок за изпълнение от 1 година от октомври 2019 до октомври 2020 г.
За периода от 01.03.2020 до 06.03.2020 г., двама учители от ПГ „Акад. П. Корольов“, гр. Дупница - главен учител д-р Гергана Николова - учител по география и икономика и Диляна Хантова - старши учител по английски език участваха в обучителен структуриран курс за учители на тема: “Управление на проекти в областта на културен обмен в Европа” в град Фуншал, столица на Мадейра.
Обучението се реализира с помощта на немската обучителна организация Institut für europäische Lehrerfortbildung UG (haftungsbeschränkt). Организатор на обучението и представител на международния институт за европейско обучение на учители – IfeL от Република Германия е госпожа Дзинтра Драйер. Лектор на теоретичното обучение бе г-жа Джулиана Джурич от Словения, практическите задачи и работата по групи бе провеждана от г-жа Кристина Ферейра от Португалия. Участниците получиха и сертификати за своето участие.

Целите на участниците бе да придобият нови знания, умения и компетенции за разработване, управление и реализиране на европейски проекти. Да се разширят и обогатят познанията и уменията им за планиране, развитие на проекти като се запознаят със съответните европейски финансиращи и контролиращи програми и онлайн платформи. Участниците се запознаха с разнообразни източници на информация и полезни показатели за анализ на информацията за планиране и реализиране на проекти. Бе осъществено регистриране на училището ни в електронната платформа e-Twinning. Това е европейска онлайн платформа за общуване, сътрудничество за реализиране на общи проекти с участници от други страни. Цели се също да се провокира творчеството и креативността на учителите при разработване и изпълнение на проекти, чрез изработване на различни брошури, плакати, презентации, филми, флаери. Обучението също бе насочено и към развиване на медийните компетенции на учителите и дигитализацията като начин за устойчивост при разработването на проекти. По време на обучението изключително много работа по групи, работа в екипи, която е в основата при разработването на проекти.

Чрез участието си учителите осъществиха между културен обмен между всички участници в курса от различни европейски страни в сферата на образованието и обучението, традициите, обичаите, културата, бита и начина на живот. Участниците в курса бяха 50 от десет страни от Европа - Германия, Франция, Австрия, Полша, Дания, Унгария, Исландия, Финландия, Словения, България. Всички участници в обучителния курс имаха 10 минути време да представят своята страна. Участниците от България бяха от гр. Дупница -2, гр. Велико Търново -2 и гр. София -3. Всички заедно представихме българската природа, кухня и култура с традиционни продукти произведени в родината ни и български народни хора и ръченица.
Това обучение е първата стъпка към сътрудничеството на нашето училище с други европейски училища. За да изведем нашето училище на европейско ниво, ние планираме в бъдеще да проследяваме работата на европейските училища, да участваме в проекти с други училища от Европа.