Националният исторически конкурс „Места и памет“ цели да провокира творческата, изследователска и екипна работа на учениците от гимназиален етап, да стимулира развитието на умения и компетентности чрез изследването и изучаването на еврейската общност в България. През учебната 2019 – 2020 г. темата на конкурса бе „Места и памет – реални личности и истински истории“ и бе посветен на българските евреи – творци. Екипът на СЕУ „Св. Паисий Хилендарски“, гр. Дупница Магдалена Стоянова и Венеция Томова, с консултант Маргарита Сапунджиева, спечели второ място с разработката си „Леа Коен – с благодарност към живота“.
На дистанционна среща в РУО – Кюстендил учениците и техният ръководител присъстваха на награждаването, организирано от МОН за участниците в двете поредни години 2020 и 2021. Приветствия и похвала за труда на всички участници отправи заместник-министър Мария Гайдарова и членовете на журито: Радостина Николова - експерт по история и цивилизации в МОН; Коста Костов - главен експерт в дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование” и Албена Танева, преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“. Този конкурс е поредният успех за Магдалена Стоянова и Венеция Стоянова, които доказаха за пореден път отличните си познания и умения за работа (и двете са печелили отлични оценки на конкурси на Академията за лидери на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“, към Историческия факултет в университета.)
Участието в конкурса и спечеленото призово място, показва, че нашите ученици се занимават сериозно и отговорно с наука и научни изследвания, умеят да отстояват позицията си и растат като млади хора, които се интересуват от миналото, познават настоящето и са загрижени за бъдещето на своя народ. Темата за Холокоста и изучаването му в училище е мисия на учителя по история, Маргарита Сапунджиева. В съвременния свят, в който все повече и по-често се чуват речи на омраза, търсенето на разнообразни форми за противодействие е важна част в ежедневната работа на учителите. Изучаването на историята на еврейската общност в България е включена в дейността на клуба по история в училището от години, както и начин за възпитаване на етническа толерантност.