Актуално

Прием на ученици

Прием на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от центрове за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства за учебната 2025/2026 година

I. Изисквания към учениците при кандидатстване:
Учениците трябва да отговарят на условията, определени в чл. 55 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, с изключение на учениците със специални образователни потребности, по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО.

Прочети още...

Предстоящо

УВАЖАЕМИ Г-ЖИ/Г-ДА,

Управляващият орган на Програма „Образование“ 2021-2027 г. (УО на ПО) обяви за кандидатстване на 31.03.2025 г. процедури чрез подбор на проектни предложения BG05SFPR001-1.007 „Ограмотяване на възрастни (чрез подбор)“ и BG05SFPR001-1.008 „Комплексни програми на общинско ниво за десегрегация на училищата, превенция на вторичната сегрегация и против дискриминацията (чрез подбор)“ по Приоритет 1 „Приобщаващо образование и образователна интеграция“ на ПО.
Прочети още...

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

Националният исторически конкурс „Места и памет“ цели да провокира творческата, изследователска и екипна работа на учениците от гимназиален етап, да стимулира развитието на умения и компетентности чрез изследването и изучаването на еврейската общност в България. През учебната 2019 – 2020 г. темата на конкурса бе „Места и памет – реални личности и истински истории“ и бе посветен на българските евреи – творци. Екипът на СЕУ „Св. Паисий Хилендарски“, гр. Дупница Магдалена Стоянова и Венеция Томова, с консултант Маргарита Сапунджиева, спечели второ място с разработката си „Леа Коен – с благодарност към живота“.

MestaIPamet

На дистанционна среща в РУО – Кюстендил учениците и техният ръководител присъстваха на награждаването, организирано от МОН за участниците в двете поредни години 2020 и 2021. Приветствия и похвала за труда на всички участници отправи заместник-министър Мария Гайдарова и членовете на журито: Радостина Николова - експерт по история и цивилизации в МОН; Коста Костов - главен експерт в дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование” и Албена Танева, преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“. Този конкурс е поредният успех за Магдалена Стоянова и Венеция Стоянова, които доказаха за пореден път отличните си познания и умения за работа (и двете са печелили отлични оценки на конкурси на Академията за лидери на ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“, към Историческия факултет в университета.)



Участието в конкурса и спечеленото призово място, показва, че нашите ученици се занимават сериозно и отговорно с наука и научни изследвания, умеят да отстояват позицията си и растат като млади хора, които се интересуват от миналото, познават настоящето и са загрижени за бъдещето на своя народ. Темата за Холокоста и изучаването му в училище е мисия на учителя по история, Маргарита Сапунджиева. В съвременния свят, в който все повече и по-често се чуват речи на омраза, търсенето на разнообразни форми за противодействие е важна част в ежедневната работа на учителите. Изучаването на историята на еврейската общност в България е включена в дейността на клуба по история в училището от години, както и начин за възпитаване на етническа толерантност.