Актуално

Прием на ученици

Прием на ученици с хронични заболявания, с физически и сензорни увреждания, със специални образователни потребности по чл. 120, ал. 7 от Закона за предучилищното и училищното образование, от домове за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа, от центрове за настаняване от семеен тип и ученици, настанени в приемни семейства за учебната 2025/2026 година

I. Изисквания към учениците при кандидатстване:
Учениците трябва да отговарят на условията, определени в чл. 55 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, с изключение на учениците със специални образователни потребности, по чл. 120, ал. 7 от ЗПУО.

Прочети още...

Предстоящо

УВАЖАЕМИ Г-ЖИ/Г-ДА,

Управляващият орган на Програма „Образование“ 2021-2027 г. (УО на ПО) обяви за кандидатстване на 31.03.2025 г. процедури чрез подбор на проектни предложения BG05SFPR001-1.007 „Ограмотяване на възрастни (чрез подбор)“ и BG05SFPR001-1.008 „Комплексни програми на общинско ниво за десегрегация на училищата, превенция на вторичната сегрегация и против дискриминацията (чрез подбор)“ по Приоритет 1 „Приобщаващо образование и образователна интеграция“ на ПО.
Прочети още...

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

На 25 февруари учители и ученици от 30 училища на територията на област Кюстендил отбелязаха Световния ден за борба с тормоза в училище, известен още като Ден на розовата фланелка. Изборът на розово в този случай не е свързано с модни тенденции, а е в подкрепа на жертвите на агресия – физическа или вербална – в училище. Насилието от деца над деца е изключително сериозен проблем, значимостта на който се определя както от неговото разпространение, така и от тежките последици, които може да окаже върху детското и юношеското развитие.

 


Учителите и учениците от област Кюстендил казаха “ Не на тормоза в училище“ по различни начини, но посланието беше, че разбирателството,уважението и приятелството трябва да са определящи във взаимоотношенията в българското училище. Проведени бяха беседи, срещи с представители на институции, имащи отношение към училищните проблеми, изготвени плакати, подредени изложби, изпяти много песни, пуснати розови балони и носени розови лентички в знак на съпричастност към жертвите на насилие. Част от учениците изобразиха хванати за ръце в дворовете на своите училища големи розови сърца, за да кажат, че не агресията, а доброто и приятелството са важни в човешките взаимоотношения. Други, водени от идеята да премахнат насилието в училище, обсъдиха и приеха харта за ценностите и правилата в училище.
Насилието в училище е проблем, но най- добрият лек е да говорим за него, а не да бъдем негови мълчаливи свидетели. Затова се искат взаимни усилия, нужно е в процеса на възпитание на подрастващите да участват активно и семейството, и училището, и обществото. В Деня на розовата фланелка учениците изразиха своята позиция, а възрастните трябва да ги подкрепят, защото всяко дете има право да бъде щастливо, да израсне и учи в спокойна среда.