Актуално

Дейности по изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил, на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, РУО - Кюстендил предоставя информация, за работодателите и представителните организации на работодателите от област Кюстендил, за възможността да направят заявки, за прием на ученици в VIII клас, за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии.

Училища в област Кюстендил, които ще осъществяват държавен план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 1 от ЗПУО за учебната 2025/2026 година

Образци на заявления от работодатели за осъществяване на държавен прием по професии и специалности (Приложение 3а и Приложение 3б)

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

На днешния 25 март учениците от Колектив „Младежка инициатива“ при СОУ „Св. Паисий Хилендарски“, гр. Дупница бяха организаторите и изпълнителите на планираните дейности за отбелязване на Ден на търпението в училище. Започнаха с изработване на емблема за деня, а Васил Петров, Димитър Чавдаров, Любослав Тонков, Александрина Чорбаджийска и техни съученици от VІІІ а клас създадоха тематично табло. Отговорници по класове разпределиха емблемите в класните стаи като визуален акцент на идеята.

Активисти от КолМИ гостуваха на ученици от началния и прогимназиалния етап за 5-минутни беседи на тема „Как да се научим на търпение?“. През седмицата се проведоха тематични дискусии с учениците от ІХ и Х клас в учебните часове от предметния цикъл „Философия“.
Най-активно се включиха Елизабет Иванова и Стефани Добринова от Х б, Георги Тодоров, Мартин Йорданов, Марчело Кирилов, Румен Начев, Никола Милошев от ІХ а клас.
Цялото внимание в този ден бе насочено към взаимното изслушване и уважение, зачитане на мнението на другия и толерантните взаимоотношения между ученици, учители и родители.