Актуално

Дейности по изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил, на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, РУО - Кюстендил предоставя информация, за работодателите и представителните организации на работодателите от област Кюстендил, за възможността да направят заявки, за прием на ученици в VIII клас, за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии.

Училища в област Кюстендил, които ще осъществяват държавен план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 1 от ЗПУО за учебната 2025/2026 година

Образци на заявления от работодатели за осъществяване на държавен прием по професии и специалности (Приложение 3а и Приложение 3б)

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

От близо 800 участници от цялата страна 90 ученици се класираха за националния кръг на състезанието „Четящо кенгуру”, проведено в средата на м. април, тази година. Сред тях са петима ученици от Гимназия „Христо Ботев”, Дупница- Мирела Паликарска- 10 в клас, Денис Димитров и Стефан Манов- двамата от 9 а клас, Габриела Николова от 9 г и Ани Узунова – от 9 в клас. На 11 юни 2016 г. в 35 СОУ „Добри Войников”, гр. София, учениците получиха почетни грамоти и предметни награди от Фондация „Млада България”, организатор на състезанието.


От участието си в националната надпревара нашите момчета и момичета завоюваха отново призови места :
Ани Узунова, Габриела Николова и Мирела Паликарска печелят първо място, Денис Димитров - второ и Стефан Манов - трето място - в своите възрастови групи. Официалното награждаване на победителите ще се извърши на 25 юни 2016 г. в София, отново в 35 СОУ „Д. Войников”.
Учениците трябваше да отговорят на 20 въпроса върху непознат текст в рамките на 75 минути. Този път част от въпросите изискваха разширен свободен отговор, който да покаже дали юношите се справят успешно с разбирането на непознат текст от произволна област на знанието. Учениците доволни споделиха, че текстът ги е провокирал с това, че им е предложил любопитна актуална информация, съобразена с техните интереси.