Актуално

Дейности по изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил

Във връзка с изготвяне на предложението за държавен план-прием за учебната 2025/2026 година за област Кюстендил, на основание чл. 50, ал. 1, т. 3 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование, РУО - Кюстендил предоставя информация, за работодателите и представителните организации на работодателите от област Кюстендил, за възможността да направят заявки, за прием на ученици в VIII клас, за обучение по защитени специалности от професии, специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалисти на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии.

Училища в област Кюстендил, които ще осъществяват държавен план-прием по чл. 142, ал. 3, т. 1 от ЗПУО за учебната 2025/2026 година

Образци на заявления от работодатели за осъществяване на държавен прием по професии и специалности (Приложение 3а и Приложение 3б)

Предстоящо

Подкрепяме електронното обучение

Digit Pack baner

 

На 25.04. 2017 г. в СУ „Св. Паисий Хилендарски“, град Дупница се проведе открит урок по математика в VII клас на тема „Решаване на задачи по формата PISA. Неравенства.“ Присъстваха учители по математика от училищата в общините Дупница, Сапарева баня, Бобошево, Бобов дол, Рила и Кочериново. Урокът бе подготвен и реализиран от г-жа Сашка Минева. Идеята е да се наблюдава подготовката за НВО по математика в VII клас, индивидуалната и екипната работа на учениците и начините за мотивирането им.


След урока се проведе методическа сбирка под ръководството на госпожа Боряна Богданова – старши експерт по математика в РУО Кюстендил на тема „Мотивация на учениците да работят самостоятелно у дома“. Всички учители от училището представиха кратки презентации по темата.
Седмокласниците работиха уверено и показаха умения да решават задачи по формата PISA. Учениците презентираха своите решения на поставените им за домашна работа задачи. Осъществиха междупредметни връзки с информационните технологии и технологии и предприемачество. Показаха, че математиката е интересна наука, с много предизвикателства. Историята прави хората мъдри, поезията – остроумни, математиката – проницателни и креативни.