І – ІV клас: Етап на първите и най-ранни проекти за кариерно развитие в контекста на добиване на обща информация за професиите на хората от най-близкото социално обкръжение, за най-често срещаните професии в населеното място, в което живеят и за уменията, необходими за тяхното упражняване.
V – VІІІ клас: Етап на проучване, апробиране и анализиране на примерен избор на възможности за лична кариера. Формират се начални умения за планиране на кариерното развитие. Проучването, апробирането и анализирането води до вземане на решение.
ІХ – ХІІ клас: Етап на нарастващо себепознание до степен на способност за търсене на съответствие между изискванията на Аз-а и изискванията на професиите. Включва развитие на уменията за планиране на кариерата, знания за динамиката на пазара на труда, умения за решаване на вътрешни конфликти, свързани с възможностите за образователна, професионална и личностна реализация.